Wat ik voor je kan doen

Voeding

Kennis over wat je eet, vulling of voeding en wanner je eet. Wat goede voeding en een goed eet patroon voor je kunnen doen.

Supplementen

Bij Supplementen kun je denken aan:

  • Omega3 in de vorm van visolie of algenolie. Maar welke is goed en welke juist niet?
  • Vitamine D3 en K2. Wat doen ze en waarom noem ik ze samen?
  • Collageen. En nee dat heeft niet alleen invloed op je huid, maar bijvoorbeeld ook op longen en gewrichten.
  • Magnesium
  • Vitamine C
  • etc.

Waarom supplementen?

We eten bijvoorbeeld heel anders dan vroeger. Veel meer bewerkt voedsel en niet meer het voedsel passend bij het seizoen. Je kunt nu bijvoorbeeld het hele jaar door sperziebonen eten. Dit zorgt voor minder variatie in het voedingspatroon.

Dit kan zorgen voor een tekort, maar ook een teveel van bepaalde stoffen. Balans is erg belangrijk!

Maar wat te denken van het veel hogere stress niveau waaronder wij gebukt gaan!?! Ook dit heeft invloed op de hoeveelheid van bepaalde stoffen welke je gebruikt.

Tekorten kunnen dus op verschillende manieren tot uiting komen, fysiek en mentaal.

Leefstijl

Fysieke en mentale gezondheid door middel van:

Beweging, voeding (eten, drinken en supplementen) en rust. Wat, wanneer en hoe vaak?! Wat is de juiste balans voor jou? Dit lijkt heel veel, maar…….. stap voor stap is het advies. Te veel veranderingen in 1 keer is niet vol te houden! En de de stap welke voor de 1 goed is om mee te beginnen hoeft dat niet voor de ander te zijn.

Samen kunnen we kijken waar voor jou als eerste aandacht aan mag worden gegeven en wat haalbaar is.

Mentale gezondheid

Via voeding, beweging en bewustwording oefeningen mentaal weer fijner voelen.

Beweging

Wat doe jij aan beweging en wanneer?

Werk/prive balans

Doe je wat je leuk vind? Krijg je energie van wat je doet en met wie je dat doet? Of ben je in een sleur beland in plaats van dat je leeft?

Healing en reading

Oude energie los laten zodat de energie van nu kan stromen. We houden allemaal vast aan oude energie. In de vorm van ideeën en patronen, maar ook zetten we energie vast als we een traumatische ervaring hebben. Hoe lekker zal het zijn om hier van los te komen!?

Ondersteuning

Gezond(er) (gaan) leven hoef je niet alleen te doen! Uit eigen ervaring weet ik dat je leef en eet patroon veranderen niet altijd makkelijk is. En wat als je in een gezin leeft.

De 1 lust dit en de ander lust dat, maar wil zus of zo niet etc. En voor iedereen wat anders koken is ook zo iets, dus wat te doen? Natuurlijk kan een gezin ook veel steun geven!

Steun geven kan ik voor je doen. We kijken samen wat je wensen zijn en wat er nodig is om dat te realiseren, zodat je er gesteund door mij voor kunt gaan!

Wat je moet weten over mij…

Vanaf 2006 heb ik een periode van Burn outs en depressies gekend. Ik kan mij dus een ervaringsdeskundige noemen op dit vlak.

Wanneer ben je echt hersteld? Kan dat überhaupt? Staat daar een tijd voor? Kan dat niet sneller? Waar doe ik het allemaal voor? Of voor wie?

Voorbeelden van vragen die dan langskomen.

De eerste vraag is meteen een lastige, want wanneer vind je dat je hersteld bent? En is dat jou idee, of dat van de mensen om je heen? Of denk je dat dat het idee is van de mensen om je heen?

Ik doe niet meer wat ik deed, zo veel als dat ik dat deed etc.

Toch durf ik nu te zeggen dat ik hersteld ben en groeiende! Ik help je graag op jouw pad!

Plezier!!!

Bezig zijn met jezelf, je gezondheid, is iets leuks!! Is dat(nog) niet jou ervaring?

Laten we daar samen verandering in aanbrengen….

Gezond eten kan heel goed erg lekker zijn!!